07 december 2006

Kaffemaskine afgået ved døden

Så skete det jeg frygtede mest. Min kaffemaskine er i stykker. Den vil ikke være med mere. Det er slut med at brygge så meget kaffe (og drikke den) at jeg kan ligge søvnløs flere nætter i træk. De sidste par dage har været hårde, men heldigt at jeg opdagede en vidunderlige smag af brændvarm kamillete lige i rette tid.
Men ak, stadig ingen kaffe. Jeg tror maskinen har brygget sin sidste kande. Den gav mig en lille afskedsgave, en halv kande mothertrucker stærk kaffe så jeg havde energi nok til at kunne sørge over den. Det var vel også på tide, den var brugt da jeg fik den og jeg fik bare æren af at slide den op. Den viser et lille tegn på at den er i live, men den har ingen styrke til at kunne pumpe vandet ned i kanden. Det er vel bare på tide at den får lov at komme i skraldespanden. Jeg gider i hvert fald ikke bøvle med at fikse den. Den trænger helt klart til pension efter at jeg har tvunget den til at brygge 2 kander kaffe (eller mere) dagligt i mere end et år. Stakkels maskine, jeg lader den hvile i fred.
Så det er jo godt det snart er tid til julegaver. Kan jo være jeg får lov at slæbe en kaffemaskine med tilbage fra Jylland. Men på den anden siden, te smager sørme også meget godt.

Ingen kommentarer: