03 juli 2008

Status: tre år og bachelor

Efter tre års hårdt slid i modvind fik jeg endelig kæmpet mig til den længe ventede BA i biblioteks- og informationsvidenskab. Det var hårdt, jeg tog det i stiv arm og knoklede mit gode helbred i stykker flere gange. Overdrivelse fremmer forståelsen.

Det var tre lange år, men også tre gode år. Mit lille hoved blev fyldt med en masse nye viden om emner, jeg ikke anede eksisterede. Jeg har fået lidt mere orden på min selvdisciplin, eller i det mindste fået overblik over mine arbejdsmetoder: Alting skal læses og skrives i sidste øjeblik. Det passer mig glimrende. Jeg har en undskyldning for at sidde oppe hele natten og drikke kaffe; jeg skal skrive opgave.

Jeg mødte en masse nye mennesker. Nogle blev hængende kan nu bære titlen "ven". Andre (hvilket er langt de fleste, for jeg elitær og stolt af det) var flygtige bekendtskaber, som jeg sikkert ikke engang kan huske navnene på længere. Jeg mødte nogle rare fyre ind i mellem flokken af afskum og røvhuller (overdrivelse fremmer forståelsen), men har intet fundet, som er værdigt at introducere til diverse forældre.

Det har været tre hyggelige år i Købehavn. Jeg flyttede ind på det lille kollegieværelse som en stakkels fortabt lille forvokset teenager med kaos i hovedet. Jeg var Bambi på glatis. En dag flytter jeg derfra som en selvsikker (tro på det, tro på det, tro på det) ung kvinde med kaos i hovedet.

Det er langt fra slut endnu. Kandidaten venter efter sommerferien, så to års studie skal lige overståes inden jeg er helt helt HELT færdig med al form for skolegang. Jeg forventer at knokle min brede røv i laser og at smadre min krop i eksamensperioderne så meget, at halsbetændelse og onde forkølelser bliver en selvfølge. Jeg forventer at  min krop muterer og bliver i stand til at leve af kaffe og intet andet.

Jeg krydser fingre for, at jeg kommer gennem uddannelsen levende og kan nyde frugterne af mit hårde arbejde.
Blogged with the Flock Browser

Ingen kommentarer: