12 juli 2006

Hysteriske mennesker

Var lige en tur i det lokale inkøbscenter for at hente min fine lille nye bærbare. Har forresten døbt den Junior, fordi modellen hedder noget med Pavilion. Så fordi jeg har årets Roskilde Festival frisk i erindringen opkaldte jeg den efter Pavilion Junior-scenen. Klart nok, jeg har aldrig sagt at mit hovede fungerer optimalt.

Men altså, tilbage til Amagercentret. Jeg slæber lykkeligt på en kæmpe kasse ned gennem de lange gange. På vejen passerer jeg et par, eller i hvert fald en ung dame og en ung herre. De står og kigger ned i nogle tilbuds-kasser som forretninger ofte har stående derude på gangene. Jeg når hen til dem og kan efterhånden høre hvad de taler om. Damen står sgu og tuder med tårer og snot dryppende ned i kassen. Den unge herre forsøger at trøste hende, give hende et kram og hvad man sådan ellers lige gør at trøstende ting. Kvinden står og hyler hysterisk i et indkøbscenter! Come on, hvis man ikke lige er i humør til at omgås så mange mennesker, så bør man nok blive hjemme og være hysterisk der. Jeg gider ikke se på en voksen dame, der står og tyder i offentligheden.
Ja okay, hun har vel haft sine grunde til at stå og græde lige der på det sted. Men det her bliver endnu bedre. Gutten spørger hende om hun ikke vil have en snack at trøste sig på. Hmm, tjo, jeg ved ikke lige hvad han mener med snack her? Kvinder og chokolade skulle være en god blanding. Men mon hans forslag til en snack er mindre stueren? Har han en snack i bukserne hun må smage på?
Altså, konklusionen er så: Hysteriske mennesker bør blive hjemme og græde der, og have deres perverse kæreste hos sig. Jeg ventede da også med at juble hysterisk over min nye bærbare indtil jeg var kommet hjem og havde lukket døren grundigt efter mig. Jeg lever trods alt ikke i en musical, hvor jeg hysterisk bryder ud i sang hver gang jeg er glad. Jeg begynder heller ikke at græde offentligt, bare fordi jeg lige var i humør til det.
Alt med måde, som man siger. Det er da tilladt at vise følelser, men der er ingen grund til at gøre sig selv pinlig ved at være hysterisk offentligt.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hjertelig tillykke med familieforøgelsen.
Man møder mange sjove mennesker på livets vej. Hilsen Daddy

Pigebarnet sagde ...

... man må gerne være hysterisk offentligt... hmm... jeg er :/

argh...

Sjescia sagde ...

Nådada, lille far har lært lidt mere om internettet. Det var da også på tide at du fik lært at skrive her.

Unge dame, du er bare så hysterisk som du har lyst til at være, men bare lad være med at stå og tude i et indkøbscenter. Det er da ynkeligt.

Pigebarnet sagde ...

... i won't then... medmindre folk har hældt masser af ...flydende ting indenbords i mig først... og gjort mig sentimental/ked samt slæbt mig hen i et indkøbscenter... men det ville heller ikke være særlig venligt... eller for den sags skyld sandsynligt...