17 august 2008

Rømø MC-træf 2008

I går bippede en sms ind på min brors mobil. Farmand ville bare lige fortælle, at han tog til MC-træf på Rømø og at han ville give en is, hvis vi kom forbi og kiggede. Så det gjorde vi. I morges (klokken var 11) kørte vi tværs gennem Sønderjylland for at kigge på motorcykler i et par timer, tilbringe lidt kvalitetstid sammen med ham den gamle og æde is.
Far og tilhørende motorcykel (Yamaha 650???) var blevet pænt placeret i MC-heaven, mellem en dumt parkeret stationcar og en motorcykel fra 1955. Sidstnævnte kan ses i baggrunden på ovenstående billede.

Vi trippede alle tre forsigtigt rundt mellem de store djævelske maskiner. Ikke røre, kun se. Der blev peget, far blev spurgt, der blev hilst på folk, far blev spurgt om noget mere og så pegede vi ellers bare en masse. Far udpegede nogle små bæster, som kunne egne sig til begyndere. Lillebror kiggede beundrende og drømte sig langt væk på et af de små bæster.

Bror og jeg slugte indtryk med hele kroppen og forsøgte at finde os den absolutte favorit blandt dagens samling. Der var over 550 at vælge imellem og vi havde kun nogle få timer. Jeg endte med at falde hovedkulds for denne lille sag. En Harley Davidson i mat sort. Nemlig, den på billedet lige nedenunder. (Jeg har muligvis en svaghed for mat sort lak).
Anyway...dette lille monster med den dejlige englelyd fik sat lidt gang i mit eget maskineri. Gad vide hvor længe jeg kan undgå at eje et motorcykel-kørekort? Allerede som 6-årig blev jeg smidt op bag på min fars motorcykel og blev kørt en tur til Tønder og tilbage. Lillebror er i gang med at planlægge motorcykel-kørekort (eller i det mindste penge til et). Jeg er en lille fart-djævel. Fik presset knap 160 ud af den lejede VW Transporter på sommerferien i Polen. Jeg elsker Formel 1 (et dårligt argument, fordi det er biler og ikke MC'ere). Benzinen flyder jo i mit blod.

Vi kørte fra MC-træffet i mors Toyota Corolla. Jeg sad hele vejen hjem, med en følelse af, at jeg må bukke under for presset. Ikke lige nu og ikke inden for de næste par år. En dag. En dag langt ude i fremtiden. En dag, når jeg er færdig-uddannet, har fast fuldtids-arbejde og har skrabet pengene sammen. Den dag skal jeg have motorcykelkørekort og eje en lille ond satan af en motorcykel. Måske bør jeg anskaffe mig en bil først. (Jeg har ikke glemt, at jeg også drømmer om at eje en Mercedes)

Ak ja, sådan et lille MC-træf på en søndag eftermiddag kan virkelig sætte tanker i gang.

Ingen kommentarer: