01 august 2006

Visdomstænder og tandpine

En af mine upcoming visdomstænder har fået vokseværk. Det betyder ondt i tanden, kæben og arrigt humør.
Visdomstænder er noget af det dumeste og mest overflødige Moder Jord nogensinde har lavet. Hvad skal man da også bruge sine visdomstænder til? Jeg er ikke et rovdyr længere, jeg har ikke brug for så mange tænder til at tygge det rå kød. Bare lidt ekstra smerte når man er nået gennem den smertefuld pubertet, hvor kroppen muterede sig fra et knoglet vaskebræt til en behåret pæreform.
Jeg bliver ikke klogere af at have fire visdomstænder undervejs. Jeg kan ikke bruge dem til noget konstruktivt. Der sidder bare madrester fast i dem efter hvert måltid. Det giver en ekstra udgift på tandstikker, udover tandtråd. Sidstnævnte kan ikke komme ned i mellemrummet mellem visdomstænderne og kindtænderne, der er simplethen ikke plads.
Det giver mig gråt hår at tænke på hvor meget jeg skal betale for at få visdomstænderne fjernet, når de er klar til det. Jeg har ikke bedt om at få alle fire, jeg kunne godt have nøjes med to.
Engang kunne man gå til den lokale smed og få sine dårlige tænder fjernet. Så opfandt et fjollet menneske tandbørsten og et nyt erhverv: TANDLÆGEN. Den "læge" skulle så også have en assistent, en sekretær og noget til at passe skranken hvor de skrækslagne patienter kommer for at bestille tid. I dag har de lavet en konspiration mod hele menneskeheden. De sidder og griner hånligt hver gang boret tændes.
Jeg gider ikke tandlæger, fik nok af dem da jeg havde bøjler. Der er ingen grund til at rode mere i min mund, mine tænder har det fint, bortset fra alle de 400 visdomstænder der er ved at bore sig fra min skulder og ud gennem min kæbe, måske når de også gennem kinden på mig.
Sidst jeg var til tandlæge, sagde de at visdomstænderne så fine ud og var på vej. PÅ VEJ!!??!! Nej, det siger du ikke! Min kæbe er for anden gang i sit liv ved at gå at led fordi det gør ondt. (første gang var bøjlen, der skulle rette mit overbid)
Forhåbentlig holder tanden snart op med at skubbe så hårdt til mit tandkøb, så jeg kan få lidt fred. En dag mere med hidsigt humør og så burde det være overstået...for de næste par måneder.

Ingen kommentarer: