08 februar 2006

Bibliotekar-studerende

Havde egentlig troet bibliotekar-uddannelsen var noget helt andet. Jeg forventede at lære noget mere om en bibliotekars opførsel og udseende.
Troede jeg skulle lære noget om tøjvalg; hvilke farver, de bedste grå nuancer, længden på skørtet, hvor mange knapper cardiganen skulle have.
Jeg ville få et kursus i de forskellige måder at tysse på; den strenge, den bestemte, den venlige, den opgivende, hvilken finger jeg skulle bruge og hvor den skulle placeres på læberne for bedste effekt.
Der ville være supplerende kurser i detaljer; den bedste måde at sætte håret op, hvilken knold og spænde var bedst egnet, hvilke briller jeg skulle bruge, hvor på næsen de skulle sidde, hvilken snor de skulle hænge i om halsen, hvilke sko og hæle der larmede mindst.
Desuden ville der være undervisning i hvordan man bruger kopimaskinen bedste, hvilke kropsdele der er bedst egnet til kopiering, hvilke farver undertøjet skulle have, hvordan man med en enkelt håndbevægelse kunne give håret friheden tilbage.
Men næh nej, sådan er det ikke. Det bliver krævet helt andre ting; de kræver man lærer noget, at man får sig noget viden og lærer et par 1000 nye ord og begreber hver dag. Man skal bruge sine mange dage på at læse noget relevant og interessant, ikke på at sidde og studere tøj-valg og kedelige detaljer.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Bibliotekarer er bare kedelige :D Det må da være et studie der driver selv de stærkeste til selvmord. For resten, jeg går åbentbart på et sjovere semester end dig derude :P cya