20 marts 2006

Kædebreve

Jeg forstår konceptet med dem, de irriterende små kædebreve. De hele handler om at sprede den søde tanke, kærligheden etc. Jajaja, det er da en smuk tanke at sende en maskinelt skrevet sms videre, der kun er blevet lavet for at telefonselskaberne kan tjene flere penge på sine søde kunder. Kædebreve får lov at dø i min indbakke, de ligger i nogle uger og rådner langsomt, indtil jeg en dag får trykket på delete. Sender man engle til mig, små døde -ups- søde dyr, noget med held&lykke i kærlighed eller noget hvor man kan redde verden ved at trykke på vidersend-knappen, så sidder jeg og glor dumt på emailen i stedet. Jeg leder måske opgivende efter bare en eller anden personlig besked fra afsenderen, noget så jeg kan se at de har lagt lidt følelser i klikke på send, men sjældent finder jeg andet end deres navn nederst. Jeg forstår vinket med vognstangen, altså at blive bombaderet med kædebreve fra højre og venstre, folk tænker på mig og vil mig det godt. Men jeg er ikke sikker på de er klar over hvordan sådan noget bliver modtaget hos mig. Jeg synes kædebreve er kolde små djævle, der kun er blevet lavet for at stjæle lidt mere tid. De er lavet til de mennesker der ikke selv kan formulere en venlig sætning og i stedet må benytte sig af de kolde standardiserede beskeder. Sørgeligt for dem.

3 kommentarer:

Pigebarnet sagde ...

..oh! i like the way you think. Dog er jeg så sølle at jeg er glad for alt post... ok glad er nok en overdrivelse i denne sammenhæng, men stadig. Jeg sender dog aldrig videre... kun engang imellem når det er de der "hvad laver du nu" ting. Dem bryder jeg mig lidt om.

jeg har et link til dig... Har planer om at købe den når jeg engang tar mig sammen.

http://www.tshirthell.com/store/product.php?productid=347

Sjescia sagde ...

Hehe, jeg jubler også hver gang jeg får en mail, dermed får jeg lov at juble hver dag. Men okay, "kend din ven" og "hvad laver du nu?" kan da godt underholde mig, jeg er sikkert også den første til at sende dem videre.
Haha, glæder mig til at se dig rende rundt med den trøje en dag.

Anonym sagde ...

Hehe.. de kædebreve kender alle sgu. Far sender dem en gang i mellem og det er mega irriterende. Jeg fatter ikke, at nogle folk tager dem så personligt.