06 marts 2006

Troldpsejlet

Visse ting kan jeg bare ikke give slip på. Troldspejlet er en af dem. Siden tidernes morgen og TV'ets opfindelse har jeg siddet med sammen med broder Kevin og set Troldspejlet. Vi sad klistret til skærmen når übernørdeners gud Jakob Stegelman indtog stolen og lod anmeldelserne bombadere vores små naive børnehoveder. Se, det er kvalitetsTV. Nu bruger jeg ikke lige tiden på computerspil og tegneserier, men derfor ser jeg stadig programmet...hvis jeg da husker at få tændt kukkassen og indstillet den til DR1 i tide. Noget godt må der da komme ud af at se Troldpsejlet, altså udover at jeg bagefter må tage mig en laaaaaaaaang lur fordi mit stakkels lille naive hoved ikke kan rumme så mange oplysninger på en gang.
Hvis jeg nogensinde får modet til at få mig små beskidte snottede unger, så tvangsindlægger jeg dem til at se Troldspejlet. De får ikke aftensmad, før de har genfortalt ugens udgave af Troldspejlet. Der bliver ingen kære mor, hvis de ikke har Troldspejlet kært. Basta. Så er jeg ligeglad med hvor gammel Hr. Stegelman er blevet til den tid og at rollingerne bliver drillet af de andre børn fordi de er kiksede, men de har mig som mor, så selvfølgelig er de kiksede. (burde muligvis ændre børnene til ental...no way skal jeg presse mere end en unge med unaturligt stort hoved ud af min krop...også selvom fødsler kan være dejligt blodige)
Så dermed, jeg fatter måske ikke hvad Troldspejlet handler om, men det er kun fordi Jakob Stegelman er for klog til denne planet og fordi jeg jo egentlig ikke gider fatte det. Vil kun se det, fordi jeg her sentimentale-tendenser...eller nægter at give slip på min barndom også selvom den vist ikke har været hel fantastisk. Men så er det jo godt jeg havde Troldspejlet at se frem til hver uge.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hehe.. lyder som om, at det er vane at se Troldspejlet og du vil tvinge andre til at se det.. noget i den stil

Runkedor sagde ...

Troldspejlet var for genialt! Og Jacob Stegelmann er evig ung, omend han altid var meget kritisk. Jeg husker stadig med gru den dag, jeg havde siddet og glædet mig til at se det, og at det så måtte aflyses pga. en skide tenniskamp...damn, det var børneplageri, der burde straffes HÅRDT!

Sjescia sagde ...

Godt tolket brormand. Din tid i gymnasiet bliver ikke spildt. :P

Troldspejlet ER genialt, de viser det jo stadig, Runke...OG Stegelman er stadig dejligt kritisk. Din stakkel, det var en traumatisk oplevelse for dig.

Pigebarnet sagde ...

det ærgelige nu er at de bruger så meget tid på manga... argh! som bogopsætter der oplevede omvendte Dragonball Z tegneseriers indtog på hylderne hader jeg den serie.. og hvis man er til Troldspejlet er man jo tvunget til at forholde sig til nederen 3d shootemup spil.. det var så 3 minutter man aldrig fik igen. Men jo - jeg er addict og ser det trogeligt hvis jeg kommer forbi.

Hvis det er Stegelman man finder hot har han jo nu Planet X der bestemt ikke er at foragte...

Gamle stenede filmklip fra kultfilm!!

og tilsidst: ham din bror der skriver ting og sager her... er det K[ee]vin eller K[æ]vin?? ord hvis lyd der spøger er for underligt :P