29 januar 2006

Klassisk musik

Der er vist ikke ret mange der ved, men Sjesser her elsker klassisk musik. Mozart er klart yndlingen. Jeg giver Amadeus-filmen skylden, Milos Forman formåede at sælge Mozart til mig uden nogen vanskeligheder.
Så efter lidt inspiration fra DR2s temalørdag, en koncert på svensk tv og Hr. Mozarts meget store og runde fødselsdag genfandt jeg mine Mozart-symfonier.
Okay, jeg aner ikke ret meget om klassisk musik. Kan sgu ikke høre forskel på Mozart, Beethoven og Vivaldi. Kender kun Mozarts musik fordi han tilfældigvis lige lavede nogle catchy toner og fordi hans navn står på cd'erne. Jeg ved han skrev Für Elise og Beethoven skrev Eine Kleine Nachtmusik...eller var det omvendt? Nå,men så må Håndel da have skrevet De fire Årstider og Vivaldi Måneskinssonaten. Hehe, jeg er ikke helt håbløs og de tre års undervisning i Musik har ikke været forgæves...måske.
Sætter hørebøfferne på, skruer op for musikken, finder bøgerne frem. Så skal der læses til min øjne falder ud af hovedet af anstrengelse og hovedet eksploderer af håbløs udmattelse.

1 kommentar:

Pigebarnet sagde ...

ha... jeg så genudsendelsen af omtalte tema lørdag her den anden dag :P ... det var nu ikke med vilje. jeg gad bare ikke rejse mig op, bevæge mig væk fra computeren og finde remoten..